Göra en beställning

Var är min beställning?

Du kan enkelt spåra din beställning via orderbekräftelsen eller ditt kundkonto. Du har fått orderbekräftelsen via e-post. Om du har ett kundkonto kan du hitta all information om din beställning här under "Mina beställningar".

Tillgänglighet och lagerstatus

Vi försöker alltid ha så många produkter i lager åt dig som möjligt.

Vi kommer kortfattat förklara vad termerna betyder:

I lager: Produkten är tillgänglig för omgående leverans. Den skickas senast samma eller nästa arbetsdag.

I lager från: Produkten finns för närvarande inte i lager. Den bör dock vara tillgänglig igen från det angivna datumet.

För närvarande ej tillgänglig: Tyvärr har vi ingen exakt information om när produkten kommer tillbaka. Det är möjligt att det finns problem med leverans eller tillverkning. Du kan klicka på "Meddela mig när när produkten är tillgänglig" så får du automatiskt ett e-postmeddelande så fort produkten finns i lager igen.

Slutsåld: Produkten tillverkas inte längre eller har utgått.

Leveransdatum beror på flera faktorer såsom leveransadress, leveransservice, tillgänglighet av varor, tidpunkt för beställning och betalningssätt.

Vi förklarar det gärna för dig mer detaljerat:
Du har hittat en produkt som du gillar. Produktbeskrivningen säger "I lager", vilket betyder att den är redo för omedelbar leverans. Du kan sedan se när den förväntas komma med denna produkt och i din varukorg.

Om du lägger till ytterligare en produkt i din varukorg och den är tillgänglig först senare kommer leveransdatumet för hela din beställning att ändras. Beställningen kommer inte att skickas förrän alla produkter är tillgängliga. Vi skickar inte produkter individuellt utan endast hela beställningen.

Om det finns några leveransproblem med din beställning kommer vi att kontakta dig så snabbt som möjligt.

Kan jag ändra min beställning?

Om din beställning redan är packad kan vi inte ändra något. Du kan dock helt enkelt returnera varan efter mottagandet. Hur du gör detta kan du ta reda på här under Returer.

Om din beställning ännu inte har packats eller skickats och du vill ändra den, vänligen skriv till oss via kontaktformuläret. Vänligen meddela oss all viktig information, såsom:

  • Ordernummer
  • Vilken produkt som ska ändras, annulleras eller läggas till (artikelnummer, färg, storlek, ...)

Om du byter en produkt eller lägger till den i din beställning kan du få ytterligare kostnader. Om kostnader uppstår får du en betalningsanmodan från oss på det utestående beloppet. Om en kredit uppstår återbetalar vi dig självklart beloppet. Meddela oss om du vill få beloppet i form av ett presentkort eller din ursprungliga betalningsmetod.

Kan jag annullera min beställning?

Så länge din beställning ännu inte är packad kan du helt enkelt annullera den i din beställningsöversikt. Du kan komma åt dina beställningar här. Observera dock att vi kanske redan har packat eller skickat ditt paket. I detta fall kan vi tyvärr inte genomföra en annullering.

Vad betyder statusen för min beställning?

Så snart beställningen är bekräftad kan du se aktuell status på ditt konto.

Frakt efter betalning – Det betyder att vi ännu inte har mottagit din betalning. Ändringar av din beställning är möjliga när som helst.

Beräknad leverans senast... – Beställningen har kommit men har ännu inte behandlats. Ändringar från din sida är möjliga när som helst.

Skickad – Beställningen har skickats.

Annullerad - Din beställning har annullerats.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse.

Kanske har din orderbekräftelse hamnat i din skräppost? Kontrollera din skräppost för att se om du kan hitta orderbekräftelsen där. Om du inte kan hitta en bekräftelse i dina e-postmeddelanden kan du ha angett en felaktig e-postadress. Eller så slutfördes inte beställningsprocessen korrekt. Kontakta i så fall vår kundtjänst. Vi hjälper dig gärna!

Betalningsmetoder

Tillgängliga betalningsalternativ i Sverige
Amazon Pay
Betala enkelt och säkert med ditt Amazon-konto
Apple Pay
Betala säkert och snabbt med Apple Pay.
Billie
Betal- eller kreditkort
Betala med ditt kort i nästa steg.
Vi stöder de flesta kredit- och betalkort.
Kreditkort
Betala med VISA, Mastercard, American Express, Diners Club, JCB säkert och snabbt.
Klarna
Betala snabbt och säkert med hjälp av Klarna.
Betalkort
Betala säkert och snabbt med ditt betalkort.
Trustly
Betala säkert och snabbt via din internetbank.

Jag skulle vilja säga upp ett abonnemang.

Du kan enkelt säga upp din prenumeration här.

Skriv till oss via kontaktformuläret om du vill ändra något i ditt abonnemang. Vi hjälper dig gärna vidare!

Min beställning är en present.

Gratulationskort

Du har möjlighet att lägga till en personligt hälsningsmeddelande till din beställning. Du kan välja mellan olika motiv, lägga till en personlig hälsning och förhandsgranska kortet.

Det är inte möjligt att lägga till ett gratulationskort när beställningen är klar.

Bifoga ej faktura

Detta alternativ är särskilt viktigt om du vill skicka en beställning med presentförpackning, och inte vill att att fakturan läggs in i paketet. I det här fallet kan du ange en faktureringsadress och en extra leveransadress och kryssa i "bifoga ej faktura". Paketet skickas sedan till leveransadress och vi kommer att skicka fakturan till faktureringsadressen.

Är leverans- och faktureringsadressen samma, kommer både paket och faktura att skickas till samma adress men vara separat förpackade.

Hur får jag mitt kvitto?

Du kan välja mellan två alternativ vid utcheckningen:

  • Få kvitto via e-post (mest miljövänligt)
  • Lägg till kvitto i paketet

Du hittar det här alternativet i steget "Fraktalternativ". Vi rekommenderar alternativet "miljövänligt till din e-postadress".